Dag 01: Bergen op Zoom – Nancy (F)

We hebben allebei  niet echt lekker geslapen, maar daar zijn we ondertussen aan gewend en zo sta ik dus nog voor 6:00 uur op, terwijl er niet echt heel veel te doen is. De caravan hebben we afgelopen week al zo veel mogelijk ingeruimd; we nemen ten slotte, naarmate we ouder worden, steeds minder mee. Wees niet bang, er zijn genoeg schone kleren en douchen doen we ook gewoon dagelijks Knipogende emoticon.

Ik haal de bedden af en dat gaat nog even in de wasmachine en vervolgens in de droger en dan maak ik de bedden gelijk weer op; scheelt opvouwen en we hebben bij thuiskomst schonen bedden en voldoende ruimte voor de was.

IMG_4730Daar waar voor vandaag redelijk tot goed weer is voorspeld, blijkt dat weer eens niet te kloppen; het komt met bakken uit de hemel Bedroefde emoticon.

Ik zet mijn racefiets op de fietsendrager en maak hem met 2 goede sloten vast; voorkomen dat de fiets gestolen wordt, kan ik niet, maar we hoeven het de dames en heren van het dievengilde niet extra makkelijk te maken, toch? Nadat de hoes over de fiets is gedaan, hang ik het rood-wit gestreepte bord, dat in Italië nu eenmaal verplicht is, op.

Vervolgens koppel ik de caravan achter de auto en kan ik gaan douchen, terwijl Marijke beneden nog even het huis dweilt.

Het is uiteindelijk 11:00 uur als we op weg gaan; het regent nog steeds en de verwachting voor onderweg en uiteindelijk straks Nancy, is niet veel beter; mogelijk later op de dag kans op opklaringen. We kunnen er niks aan veranderen, dus besluiten we om ons er ook niet druk over te maken.

IMG_4732 IMG_4734

Op de Ring van Antwerpen staat, “What’s new?”, weer eens file en we rijden stapvoets tot aan de afslag Brussel en dan kunnen we prima doorrijden. Het blijft er, onder een dik wolkendek, grauw uitzien.

Het is bijna 13:30 uur als er eindelijk sprake is van wat opklaringen, maar dat blijkt helaas snel weer te vroeg gejuicht. De lucht wordt al maar donkerder en dan breekt de hemel open.

Wat er nu naar beneden komt, doet al het water dat afgelopen ochtend gevallen is, in het niets verdwijnen. Ik matig de snelheid, want op sommige momenten is, met de ruitenwissers in de hoogste stand, nauwelijks sprake van goed zicht.

Het is inmiddels 14:00 uur en het navigatiesysteem geeft aan dat we nog ongeveer 2 uur te gaan hebben. Het stuk tussen Luxemburgstad en Frankrijk is ook weer erg druk en ook hier is het stapsgewijs rijden. Ik maak van de gelegenheid gebruik om te gaan tanken, maar let even niet op en kom tussen de tankende camions terecht en omdat ik geen zin heb om te keren, voeg ik me op de snelweg weer tussen het stapvoets rijdende verkeer.

Even na 15:00 uur breekt de hemel dan toch eindelijk echt open en zien we zo waar een zonnetje. Ik krijg een signaal dat de tank bijna leeg is, maar tanken doen we morgen wel.

Het is bijna 16:00 uur als we Nancy le Brabois binnen rijden en bij de camping ben ik zo waar de eerste…..

….. blijkt er niemand op de receptie aanwezig te zijn. Omdat ik inmiddels bijna 6 uur geleden een toilet heb bezocht en het bekend is dat veel mannen boven de 60 “zeikerds” zijn (geworden), maak ik van de gelegenheid gebruik om even een pitstop te maken. Als ik terug kom, heeft een Fransman zijn camper voor onze auto geparkeerd en als de campingeigenaresse komt, stapt hij doodleuk als eerste naar binnen Bedroefde emoticon.

We krijgen uiteindelijk plekje 16 toebedeeld en ik bestel voor morgenochtend 2 baguettes.

Marijke neemt een glas druivensap – nee, niet die uit een fles, maar echte druivensap, zonder alcohol- en ik neem een alcoholvrije Radler en dat smaakt.

Als het frisser wordt, het is inmiddels 19:30 uur, maken we op ons gemak een wandeling over de camping en dan gaan we de caravan in.

We eten de pastasalade die Marijke heeft klaar gemaakt en kijken onder het genot van een kopje thee en koffie naar een nieuwe Vlaamse serie, Vermist. Om 23:30 uur vinden we het allebei welletjes. We zullen vannacht vast wel goed slapen.

Dit bericht werd geplaatst in Dag 01, Van dag tot dag en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

5 reacties op Dag 01: Bergen op Zoom – Nancy (F)

1. Carola zegt:

Leuk om met jullie mee te reizen.
    Gelukkig hebben jullie alleen onderweg regen gehad (vind ik soms echt gezellig in de auto) en is het op de plaats van bestemming droog.
    Wel balen van al die files.
    Goede reis verder!

2. Reny zegt:

Jammer van de regen maar heerlijk dat die voorbij was toen jullie op de camping kwamen :).

Goede reis verder en een heerlijke vakantie.

Leuk om jullie weer te volgen!

3. Vera zegt:

Erg leuk om jullie weer te volgen. Krijg er alleen wel af en toe de reiskriebels van 🤗
    Het is net zoiets als ‘zien eten doet eten’
    Heel veel plezier en ik geniet dus een klein beetje mee

4. Johan Sijo zegt:

Mooi en rustig begin. Goede reis verder en vooral rustig aan!